Reklamace a vrácení zboží

Jak co nejrychleji vyřešit ztrátu zásilky?

  • Pokud Vám ani 3. den od odeslání nebyla doručena zásilka s garantovaným termínem dodání (expresní doručení do 24 hodin), či ani 7. den nedorazila zásilka bez garance termínu dodání, kontaktujte Vámi zvolenou dopravní společnost (kontakty viz níže) a po sdělení sledovacího čísla zásilky Vám dopravce sdělí informace o poloze zásilky.
  • Pokud požádáte o prověření zásilky naší společnost, bude vzhledem k dalším dotazům zákazníků prověření trvat delší dobu (cca o 1-2 dny).
    • Česká pošta - Zákaznická linka: +420 840 111 244; E-mail: info@cpost.cz
    • Zásilkovna - Zákaznická linka: +420 216 216 516; E-mail: info@zasilkovna.cz
    • DPD - Zákaznická linka: +420 225 373 373; E-mail: info@dpd.cz

Jak co nejrychleji vyřešit poškozenou či neúpnou zásilku?

  • V případě, že Vám dorazí zásilka s poškozeným obalem, máte právo ji reklamovat u Vámi zvoleného dopravce - výrazně se tak urychlí doba čekání na vyřízení reklamace.
  • Pokud Vám kurýr, či listonoš bude tvrdit, že můžete zásilku odmítnout, ta se tak vrátí odesílateli a jedině ten ji může u dopravce reklamovat, není to pravda a zbytečně se tak prodlouží čekací doba na zboží v zásilce. Doba vrácení balíčku se u většiny dopravců pohybuje v řádech 1-3 týdnů a doba reklamačního řízení, po které je celá zásilka včetně obsahu blokována u dopravce další 1-4 týdny.
  • Pokud s Vámi odpovědná osoba na místě sepíše reklamační protokol, můžete mít zboží ze zásilky v jednodušších případech i téže den vydáno.
  • Pro vyřízená reklamace stačí dopravci doložit doklad s obsahem zásilky - fakturu - a dle ní překontrolovat obsah balíčku a neporušenost zboží. Pokud bude vše v pořádku, obsah zásilky si můžete okamžitě odnést. Pokud bude jakékoliv zboží poškozeno, bude pořízena fotodokumentace a spolu s fakturou a vyčíslením vzniklé škody se odešle reklamační protokol na centrálu dopravce. Po vyřízení reklamačního řízení Vám bude částka za poškozené zboží dopravcem vyplacena na Váš bankovní účet nebo složenkou.
  • V případě zjištění, že zásilka neobsahuje všechny objednané položky nás prosím kontaktujte na e-mail info@elies.cz a celou záležitost obratem prověříme pomocí záznamu z našeho kamerového systému. V případě potvrzení naší chyby při kompletaci zásilky chybějící položku obratem odesíláme na naše náklady.

Poškozené zboží, chybně dodané zboží, či jiné problémy se zbožím.

  • Při reklamování dodaného zboží z jakéhokoliv důvodu prosím pečlivě vyplňte reklamační formulář - viz níže. Bez něj a dalších podkladů (např. fotografií nebo samotného zboží) sloužícího k posouzení problému není možné reklamační řízení započít.
  • Všechny reklamace jsou řešeny v zákonné lhůtě do 30 dní - zpravidla však během 3 dní od doručení všech podkladů.
  • Jelikož je náš e-shop zaměřen i na distribuci chlazeného a mraženého zboží,  upozorňujeme, že reklamace z důvodu znehodnocení  chlazeného či mraženého zboží, se nevztahuje. Konkrétní podmínky objednání chlazeného či mraženého zbží najdete v dokumentu: Objednání chlazeného a mraženého zboží".

Odstoupení od kupní smlouvy

  • Odstoupit od kupní smlouvy může každý spotřebitel (tedy zákazník nenakupující na firmu, či OSVČ - ve fakturačních údajích nesmí být uvedeno IČ) dle zákona do 14 dnů od převzetí zásilky a to bez udání důvodů.
  • Pro zpracování odstoupení od kupní smlouvy je nutné vyplnit níže uvedený formulář. Bez jeho vyplnění a zaslání není odstoupení od kupní smlouvy možné.
  • V případě nákupu na firmu a jako OSVČ (tedy při uvedení IČ ve fakturačních údajích), či při zájmu vrátit zboží po delší době než je 14 dní od převzetí zásilky, nelze zákon o odstoupení od kupní smlouvy uplatnit a vrácení zboží je tak možné jedině dle instrukcí uvedených níže v části "Žádost o vrácení zboží".

Žádost o vrácení zboží

  • Firmám a osobám podnikajícím (nakupujícím na IČ) i zákazníkům nepodnikajícím, kteří by rádi vrátili nepoužité a nepoškozené zboží zakoupené na našem e-shopu i po uplynutí 14 dní od převzetí zboží, nabízíme mimo naši zákonnou povinnost o odstoupení od kupní smlouvy vrácení zboží v neomezené lhůtě.
  • Pro zpracování žádosti o vrácení zboží je nutné vyplnit níže uvedený formulář. Bez jeho vyplnění a zaslání není vrácení zboží možné. Upozorňujeme, že dle našich obchodních podmínek je vrácení zboží vzhledem k administrativní zátěži zpoplatněno administračním poplatkem ve výši 10 Kč (0,2 €) za každou vrácenou položku. Položkou se rozumí jeden druh zboží - jeden řádek na faktuře, či v objednávkovém formuláři.